"Yang akan memakmurkan masjid-masjid hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, mendirikan solat, membayar zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, mudah-mudahan, mereka menjadi dikalangan orang-orang yang mendapat petunjuk".
(Al-Qur'an Surat At Taubah ayat 18)
http://masjidtemerlohjaya.blogspot.com/

Tuesday, November 30, 2010

Kelas KAFA

InsyaAllah Masjid Taman Temerloh Jaya akan membuka Kelas KAFA secepat mungkin. Terbuka kepada semua yang berumur antara 6 hingga 17 tahun. Sesiapa yang berminat sila isi borang dan hantar kepada AJK Masjid TJ. Maklumat lanjut mengenainya akan diberitahu kemudian. 
borang KAFA

1 comment:

  1. alhamdulillah...tahniah! sy ucapkan kepada AJK Masjid TJ dengan wujudnya kelas KAFA ini sedikit sebanyak usaha kita untuk mengimarahkan dan memakmurkan masjid kita ini berjalan seperti yang sepatutnya.

    insyallah sy amat yakin dan percaya usaha kita untuk "mengajak" kanak2 di TJ ini dekat dengan masjid akan menjadi kenyataan seandainya pelaksanaan KAFA ini diolah dengan penuh kreativ oleh tenaga pengajarnya dan tidak terlalu statik kerana umum mengetahui kanak2 pada dasarnya cepat bosan dengan perkara yang statik.

    apa yg diharapkan usaha untuk "membawa" kanak2 di TJ ini dekat dengan masjid terus konsisten dan komitmen qariah serta AJK Masjid hendaklah sentiasa bertambah kerana usaha atas iman dan amal ini pasti akan disulami oleh dugaan dan cabaran yang belum kita pasti.insyallah..langkah pertama kita telah bermula.

    wasallam.

    ReplyDelete