"Yang akan memakmurkan masjid-masjid hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, mendirikan solat, membayar zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, mudah-mudahan, mereka menjadi dikalangan orang-orang yang mendapat petunjuk".
(Al-Qur'an Surat At Taubah ayat 18)
http://masjidtemerlohjaya.blogspot.com/

Sunday, December 19, 2010

Kem anak soleh


 Sabtu dan ahad baru ni 18 dan 19.12.2010 masjid mengadakan program kem anak solehah untuk remaja putri. Lebih 150 peserta hadir. Mereka berumur antara 10 hingga 16 tahun. berbagai aktiviti telah dijalankan antaranya qiam al-lail, ceramah, motovasi, riadah, tahsin solah, akhlaq dan lain-lain. Program dikendali oleh anak-anak ahli qariah tj serta anak kawan-kawan yang baru balik dari ipta dan ipts. sumbangan mereka sungguh membanggakan.


Program ini diusahakan oleh AJK muslimat masjid tj. mereka bertungkus-lumus bekerja untuk menjayakan program ini. ada yang tak balik-balik sejak mula program hinggalah ke akhir. 

pada sebelah malamnya, dua penceroboh (lelaki) cuba masuk dengan menyamar konon untuk buang air. Apabila para pengawal melihat gelagat mereka mencurigakan mereka dikejar dan ditangkap. pihak polis mengenali para penceroboh kerana mereka telah ada rekod buruk sebelum ini. saya fikir mereka itu pasti geng tak sembahyang....(geng tak solat antara mazhab terpopular di malaysia).

Pada minggu hadapan, 25 dan 26.12.2010 program anak soleh untuk remaja lelaki pula.  para ahli kariah dijemput menghantar anak lelaki masing-masing untuk menyertai program. Ia terbuka untuk remaja lelaki berumur antara 10 hingga 16 tahun. 

minggu ini juga Masjid temerloh jaya baru mendapat signboard. sebelum ini tak bernama. bila ambil gambar, nampak bayang rumah depan masjid.

No comments:

Post a Comment