"Yang akan memakmurkan masjid-masjid hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, mendirikan solat, membayar zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, mudah-mudahan, mereka menjadi dikalangan orang-orang yang mendapat petunjuk".
(Al-Qur'an Surat At Taubah ayat 18)
http://masjidtemerlohjaya.blogspot.com/

Monday, January 23, 2012

Imam Masjid TJ

Alhamdulillah, Masjid TJ dah ada imam baru. 22 Januari 2011, Pengerusi dan beberapa AJK telah ke Selatan Thailand untuk mencari dan menemuduga imam untuk Masjid TJ.
Bendahari bersama imam muda di madrasah tahfiz narathiwat


imam muda sedang ditemuduga
ahli rombongan bergambar dengan tuan rumah di madrasah tahfiz narathiwat

panel penemuduga bersama calon.

ahli rombongaan di hadapan homestay kota baru.

3 comments:

  1. Assalamualaikum.. Tahniah kepada AJK Masjid kerana telah bersusah payah dan akhirnya berjaya membawa balik Seorang Imam Muda dan telahpun memulakan tugasnya pada subuh 24 Januari 2012.Mohon memberi satu komen ya..Pada sessi ringkas memperkenalkan Imam baru kita ianya nampak terlalu ringkas..Tak disebut pun Nama, Asal dari mana,berapa Umurnya,Sudah berkeluarga ke.? apa pun ianya bukan suatu yang terlalu besar cacatnya..Kalau boleh mohon Ajk Paparkan Biodata Imam Muda ini di papan Kenyataan agar semua makmum mengenali dan mengetahui Imam Kita ini..Tak kenal maka tak mesra lah kan.? dan ana nak tanya lagi; i)Apa tujuan sebenar pihak Masjid mendapatkan Khidmat Imam Tetap bergaji ini.? ii)Macam mana kedudukan Imam imam sedia ada sekarang dan mereka ini pu dibayar gaji sebelum ini.? iii)Macam mana urusan PERMIT imam muda ini, katanya dari Thailand.? Biasanya kalau kita mengambil dan mengupah orang gaji/pembantu rumah dari Luar Malaysia mesti ada permit.? Sekian, mohon maaf atas komen dan pertanyaan ini. Terimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... Apa salahnya kita kenal lebih dekat ;D

      Delete
  2. jemput datang ke masjid, boleh kita beramah tamah dengan imam dan ajk. ahlan wa sahlan.

    ReplyDelete