"Yang akan memakmurkan masjid-masjid hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, mendirikan solat, membayar zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, mudah-mudahan, mereka menjadi dikalangan orang-orang yang mendapat petunjuk".
(Al-Qur'an Surat At Taubah ayat 18)
http://masjidtemerlohjaya.blogspot.com/

Sunday, January 1, 2012

Sambutan Tahun Baru 2012

sempena menyambut kedatangan tahun baru 2012, masjid taman temerloh jaya mengundang ustaz dzulkarnain hamzah al Hafiz menyampaikan kuliah, mengimami solat serta qiam al-lail dan kuliah subuh 31.12. 2011 dan 1.1.2012.
Bersama Pengerusi masjid


para hadirin.

Naib pengerusi - kanan sekali









5 comments:

  1. salam,

    mcm mana saya nak hubungi AJK2 Masjid Taman Temerloh Jaya ye?

    ReplyDelete
  2. Pengerusi Masjid: 0139326801
    Masjid: 09-2960437

    ReplyDelete
  3. Boleh saya dapatkan kontak no ataupun email ustaz Arselan yang menyampaikan kuliah maghrib pada setiap hari isnin kitab akidah. terima kasih

    ReplyDelete
  4. As salam,
    Saya sangat berbangga menjadi kariah Masjid TJ kerana barisan kepimpinan masjid yang mempunyai pegangan agama yang tinggi telah menjemput penceramah hebat untuk memberi pendedahan ilmu kepada masyarakat islam. Cuma ada beberapa perkara yang ingin saya ajukan persoalan kepada kepimpinan masjig yang berilmu tinggi dan berpegang dengan ajaran islam yang ADDIN...Adakah ceramah ini ceramah untuk parti pas ataupun untuk semua orang yang beragama Islam?
    Kalau untuk umat islam kenapa anggota Pas yang control majlis berkenaan sehingga sanggup menghalau seorang orang tua yang memakai baju UMNO dengan mengatakan pergi balik ini untuk orang Pas..Janganlah kita bermusuh sesama islam...janganlah kerana inu orang memilih surau atau masjid lain yang lebih neutral..kerana kita kemasjid untuk beribadah dan belar ilmu agama bukan nak belajar ilmu Pas...
    Kenapa pihak masjid membenarkan penjual menjual pakaian yang berunsur mengkhianati dan untuk melaga-lagakan sesama islam..inikah Parti Pas yang kata memperjuangkan islam yang mempunyai sikap yang tidak senonoh..sanggup bermusuh dengan islam dan bersahabat dengan kafir laknaktullah..
    dimana peranan masjid jangan hanya gah mendapat kebanjiran pelawat untuk majlis tersebut tetapi seakan-akan bersubahat untuk memecahbelahkan kita sesama Melayu..
    Semoga pihak masjid belajar dari majlis ini, janganlah majlis untuk semua umat Islam tetapi parti Pas claim, majlis itu miliknya.. janganlah menganggapkan semua orang suka berparti..saya yang tak suka berparti amat benci cara begini..kita ke masjid nak belajar agama bukan nak berpolitik ya...nak satukan melayu dibawah bumbung Islam di TJ agar kariah kita lebih ramai...bukan menjauhkan kariah. Tuan-tuan yang bijaksana kena pantaulah lain kali..
    Sekian, terima kasih

    islam untuk semua bangsa bukan hanya untuk Pas...faham..
    Tahniah lagi sekali kepada kepimpinan masjid yang berjaya mengadakan majlis yang dihadiri oleh 20,000 orang...

    ReplyDelete